شناسهٔ خبر: 131090 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل‌و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

برقراری ۲۱هزار پرواز نوروزی در امنیت کامل/ صدور ۱۹هزار و ۸۵۵ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی در ایام نوروز

فرودگاه اردبیل برقراری ۲۱هزار پرواز نوروزی در امنیت کامل، صدور ۱۹هزار و ۸۵۵ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی در ایام نوروز، معرفی فرودگاه‌های برتر کشور،کاهش تأخیر پروازهای نوروزی در فرودگاه امام‌خمینی(ره) از یک و نیم ساعت به ۱۹ دقیقه، افزایش پرواز از فرودگاه اهواز به مقاصد کیش و مشهد در ایام نوروز و سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر از مهم‌ترین اخبار هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حوزه حمل و نقل در هفته گذشته با اخبار متعدد و متنوعی همراه بود که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

برقراری ۲۱هزار پرواز نوروزی در امنیت کامل/ ۸۳ درصد پروازها به‌موقع انجام شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از برقراری ۲۱هزار پرواز نوروزی در امنیت کامل و جابجایی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزارنفر مسافر در یازه زمانی ۲۴ اسفند۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۸۳ درصد پروازها به‌موقع انجام شد.

افزایش ۹۵ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین‌المللی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته

مطابق آمار، اعزام و پذیرش مسافر در پروازهای بین‌المللی افزایش ۹۵درصدی و تعداد نشست و برخاست در پروازهای بین‌المللی، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته افزایش ۷۵ درصدی داشته است.

فرودگاه‌های برتر کشور معرفی شدند

فرودگاه‌های تبریز، اصفهان و شیراز به عنوان سه فرودگاه برتر کشور در طرح جامع نظرسنجی و پایش کیفیت خدمات فرودگاهی در اسفند ماه ۱۴۰۱ به لحاظ شاخص رضایت معرفی شدند.

صدور ۱۹هزار و ۸۵۵ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی در ایام نوروز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از جابه جایی بیش از ۲میلیون و ۴۰۰هزار مسافر نوروزی تا دوازدهم فروردین ماه و صدور ۱۹۸۵۵ مجوز پرواز برای مسیرهای داخلی و بین‌المللی توسط سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.

کاهش تأخیر پروازهای نوروزی در فرودگاه امام‌خمینی(ره) از یک و نیم ساعت به ۱۹ دقیقه

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از کاهش تأخیر پروازهای نوروزی به ۱۹ دقیقه خبر داد.

سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر/ ۶۱ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

تعداد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۶۱ فرودگاه است که تعداد فرودگاه‌های داخلی ۲۶ و تعداد فرودگاه‌های بین المللی ۹ فرودگاه است و حمل و نقل هوایی در سال ۱۴۰۱ در جابجایی مسافر سهم ۱۰.۸ درصدی داشته است.

پایان فعالیت مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی پس از ۲۰ روز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از پایان فعالیت نخستین مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی پس از ۲۰ روز خبر داد.

افزایش پرواز از فرودگاه اهواز به مقاصد کیش و مشهد در ایام نوروز/ شروع سامان‌دهی محوطه فرودگاه اهواز از فردا

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان گفت: در راستای ارتقاء امنیت فرودگاه اهواز ۲.۵ کیلومتر دیواره حفاظتی کشیده شد و فاز اول دوربین‌های نظارتی لندساید نیز نصب شد. همچنین سامان‌دهی محوطه این فرودگاه از فردا آغاز می‌شود.

رتبه سوم ارزیابی عملکرد اداره کل فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان

اداره کل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در بین فرودگاه‌های کشور رتبه سوم ارزیابی عملکرد را کسب کرد و به این مناسبت مورد تقدیر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران واقع شد.

افزایش ۵۰ درصدی نشست و برخاست فرودگاه اردبیل در ۱۴ فروردین‌ماه نسبت به سال گذشته

مطابق آمار ثبت شده در فرودگاه اردبیل، در ۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۴ نشست و برخاست از این فرودگاه صورت گرفته است که امسال با افزایش ۵۰ درصدی همراه بوده است و به ۶ نشست و برخاست ارتقاء پیدا کرده است.

سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل هوایی در جابجایی مسافر/ ۶۱ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

تعداد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ۶۱ فرودگاه است که تعداد فرودگاه‌های داخلی ۲۶ و تعداد فرودگاه‌های بین المللی ۹ فرودگاه است و حمل و نقل هوایی در سال ۱۴۰۱ در جابجایی مسافر سهم ۱۰.۸ درصدی داشته است.

عبور تعداد مسافران هوایی از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر/ ارائه خدمات ناوبری و ترافیک هوایی به بیش از ۲۱ هزار پرواز

معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: از ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ و همزمان با تعطیلات و سفرهای نوروزی، ۲۱ هزار و ۳۰۰ پرواز داخلی و خارجی سرویس ناوبری و کنترل ترافیک هوایی دریافت کردند.

بازدید معاون مرکز ملی تایید صلاحیت ایران از فرودگاه گرگان

معاون مرکز ملی تایید صلاحیت ایران و مدیر کل استاندارد گلستان در راستای اجرای طرح عیدانه سازمان ملی استاندارد ایران از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان بازدید کردند .

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از فرودگاه کرمان بازدید کرد

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران از فرودگاه بین المللی کرمان در راستای نظارت بر اجرای طرح ویژه عیدانه سازمان ملی استاندارد، باردید کرد.

مسافران حمل و نقل هوایی در ۱۶ روز گذشته به مرز دو میلیون نفر رسید

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱.۹۲۲.۱۵۶ مسافر از طریق حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۳.۰۰۶.۷۵۰ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی جا به جا شده اند.

بازدید رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها، از فرودگاه ارومیه

رئیس ستاد تسهیلات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها با حضور در فرودگاه شهید باکری ارومیه از ترمینال‌های داخلی و خارجی فرودگاه ارومیه و شیوه ارائه کیفیت خدمات به مسافران نوروزی توسط میز خدمت ستاد تسهیلات نوروزی بازدید کرد.

افزایش ۵۰ درصدی نشست و برخاست و افزایش ۲۶ درصدی مسافران خروجی در فرودگاه اردبیل نسبت به سال گذشته در یک روز

مطابق آمارها افزایش ۵۰ درصدی نشست و برخاست و افزایش ۲۶ درصدی مسافران خروجی در فرودگاه اردبیل نسبت به سال گذشته در روزهای نهم و دهم فروردین‌ماه اعلام شد.

بازدید استاندار مازندران از فرودگاه نوشهر

استاندار مازندران به همراه فرماندار شهرستان نوشهر و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان با حضور در فرودگاه شهدای نوشهر و بازدید از اقدامات و پروژه های انجام شده این فرودگاه، از پروژه تعویض سامانه سوئیچینگ برج مراقبت پرواز که محصول یک شرکت دانش بنیان بوده و به تازگی در فرودگاه نوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بازدید کرد

نوسازی شبکه برق رسانی به ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شهدای بوشهر

سرپرست اداره کل فرودگاه های استان بوشهر از نوسازی شبکه برق رسانی به ترمینال پروازهای داخلی فرودگاه شهدای بوشهر خبر داد.

ویدیو| باز آفرینی و بهسازی محوطه لند ساید فرودگاه گرگان در راستای افزایش ایمنی و سهولت در گردش ترافیک

پروژه‌های بهسازی و تکمیل روکش آسفالت، خط‌کشی و رنگ آمیزی علائم ترافیکی، رنگ آمیزی جداول محوطه، بهسازی و توسعه فضای سبز، بهسازی و تکمیل و زیباسازی سکوی محوطه مقابل ترمینال خارجی و پاویون بهمراه مبلمان شهری و نورپردازی فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان در راستای آسایش و رضایتمندی مسافران انجام شد.